dimecres, 19 de setembre de 2007

Reforç positiu a les escoles

Perquè no apliquen el reforç positiu a les escoles? Amb nosaltres funciona molt bé. Potser amb nens, que encara són més intel.ligents que nosaltres, funcionaria millor.

El càstig, com a base educativa, no aconsegueix millors resultats que el premi. Això sí, el resultat és més inmediat, el què passa és que s'obté submissió més que educació.

Intentar fer les coses bé és estimulant. Fer les coses amb por d'equivocar-te o de fer-les malament produeix molta angoixa i inseguretat, tant li fa si ets gos o persona.

El meu petit amo, en Marc, després de només cinc dies d'anar a escola, ja n'està fart de veure i patir càstigs injustos i, a més, té por de parlar-ne amb la senyoreta. Potser haurem de regalar-li un clicker i un llibre de la Karen Prior o convidar-la a fer agility.

Senyorets i senyoretes: Ensenyar amb reforç positiu és tan divertit i plaent com aprendre-hi, i els resultats són molt millors, perquè apart de la conducta que persegueixes, obtens també una actitud del teu alumne molt positiva. I el reforç positiu es pot aplicar a un grup. O sigui que, tenir classes de 20 o 25 nens no és excusa per no intentar-ho.

Tots plegats serieu molt més feliços i no estarieu tan estressats. Creieu-me.