diumenge, 7 de setembre del 2008

En Traç


Ens ha escrit l'Arantxa. Ha de donar en adopció el seu gos Traç i ens envia les seves fotos i un llarg mail, un fragment del qual us transcric:

A vegades comparo el Traç amb un adolescent. A vegades és carinyós, tranquil i obedient i d'altres sembla que tinguem un altre gos, rebel, tossut i esquerp.
Està xipat i amb les vacunes al dia. No està castrat però si calgués, jo em faria càrrec de l'operació abans de donar-lo.
Quan surt a passejar hem aconseguit que no estiri massa, li has d'anar recordant les normes i els límits però el problema és quan trobem altres gossos. Gairebé sempre els borda sobretot si és mascle. Amb les femelles i els cadells normalment la reacció és força bona. Amb els gats s'hi entén molt bé. De fet vaig recollir un gat que estava abandonat al meu carrer i el Traç el va acceptar la mar de bé. Hauries de veure com juguen! I com el Traç llepa al gat! Normalment el gat és qui mossega al gos i ell remou la cua!!!
És un gos intel.ligent a l'hora d'aprendre coses noves (seu, s'estira, fa el mort, dóna la poteta...) a l'hora d'obeir ordres li costa una mica més.
Li encanta jugar, que l'amanyaguin i fer el mandrós. Li encanten els macarrons i la síndria ben fresqueta però menja pinso.
Sempre vol estar on som el meu company i jo. Ara sóc a l'estudi i el tinc als meus peus.
M'entristeix moltíssim aquesta situació i no puc evitar sentir una angoixa al pit quan t'escric tot això. Per això el que vull és que sigui feliç, que visqui en una casa on tothom se l'estimi. I si això implica enviar-lo fora doncs estaré disposada a fer-ho, encara que si es quedés per aquí potser seria més fàcil seguir sabent d'ell o potser fins i tot recuperar-lo.”

Ens ajudeu a ajudar-los!! Pel què ens ha explicat l'Arantxa el problema és que el gos no ha estat mai acceptat pels seus pares i en Traç, que ho ha detectat, no s'ha portat mai massa bé amb ells. Mal socialitzat a casa, no acceptat, amb un caràcter dominant, ... tot plegat ha dut aquesta família a una situació límit que ja no té volta enrera.