divendres, 31 d’agost del 2007

Operacions d'estètica canina

L'altra dia vam anar amb la mestressa i els nens a un concurs de pastor de brie, que es celebrava a la pineda de Sant Gregori. De seguida vam notar una cosa curiosa: tots els gossos eren de la mateixa raça, però n'hi havia alguns amb les orelles arremengades i altres amb les orelles caigudes. I perquè? es preguntava la mestressa. En Quim, que també va anar a l'exposició i se'n va assabentar, ens ho va aclarir en el blog d'en Pirata. Resulta que els gossos que tenen les orelles arremengades és perquè han passat pel quiròfan (operació d'estètica, per entendre'ns). Postejant amb en Quim li comento que està prohibit aquest tipus d'intervenció en gossos per motius estètics i em respon que d'acord amb l'estándard de la raça, en un concurs de bellesa, davant igualtat de condicions, es dóna preferència al gos que ha estat operat (o extirpat, segons t'ho miris). Quin disbarat! És com si en aquests patètics concursos de misses, premiéssin a la que tingués els pits més ben operats.

I a mi tot això em fa molta ràbia per una raó ben simple. Jo també tinc una orella retallada. Sí, sí, el pèl m'ho dissimula bé, però una de les meves orelles té la meitat d'amplada que l'altra. La mestressa sempre ha tingut la curiositat de saber què carai va passar-me en aquesta orella. Però tant li fa, sóc ben eixerit i per sort, no sóc de pura raça i no he d'ésser jutjat per les meves mides, colors o posició. Sóc com sóc i m'hi trobo molt bé en el meu cos rodanxó.

Aquests dies he passat pel Club d'Agility i allí he conegut l'Ausa, una gossa boxer, raça de gossos que fins fa poc s'operaven d'orelles i cua per tenir una imatge més esbelta. Doncs l'Ausa, que no ha estat operada, té una bellesa natural que em desborda. Jutjeu vosaltres mateixos. Visca la bellesa natural!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Je... de part de l'Ausa: "Gràcies". Està tota vermella, pobreta... :-D

Al bloc "Entre Silencis" [www.vicboy.com] n'hem parlat i us hem deixat una foto de "cuerpo entero" ;-)